Satu Pagi di Hari Sabtu

Sedang ku nyenyak tidur , tiba-tiba terdengar satu bunyi yang mengacau jiwa ku . bunyi yang sungguh membuatku tidak dapat mempertahankan diri daripada terus mengambil bantal yang bergambar 'Hello-Kitty' lalu ditekupkan ke atas muka . tak nak dengar !

tiba-tiba , bisikan halus menyusup ke dalam telinga . suara yang nyaring-nyaring campur lembut dan lemak merdu bersama sambal nasi lemak terngiang-ngiang di telinga . seakan-akan suara itu amat dekat . pusing kembali dan hanya membiarkan badan ku menghadap ke ceiling yang dipenuhi bintang-bintang yang aku terlampau excited untuk menampalnya 3 tahun lepas .

akhirnya , ah tidak . aku kalah dengan suara itu ...

'Adik , bangun . Solat subuh . bangun , bangun .... ' oh , my mom -.- patutlah ada nasi lemak , malam tadi kami semua makan nasi lemak .

I pun bangun dan dengan segera menunaikan kewajipan salah satu rukun Islam itu . After that , teringat pula hari ini ada temu janji bersama teman wanita seperti post yang diberitahu dalam post yang lepas . Segera mencapai hp lalu tekan mencari alarm clock dan disetkan untuk meng-wake up-kan diriku ini pada pukul 7.45 a.m
"em..watcha sayyyyyyyy.." Alarm berbunyi lalu terus totter ke bilik air dgn wajah yang kusut dan masai . 30 minit berlalu . Tiada apa-apa berita , jadi daku consider 'dating' ini batal . I miss you lah friend -.- .
entah macam mana pula , keajaiban berlaku. mungkin tambah lagi satu dalam 7 keajaiban dunia . 7+1 = 8 . dan diri ini dihantui dengan berjuta soalan , salah satunya adalah ' ulat beluncas mana yang sudah menghasut aku nak study tiba-tiba ni?? ' my mom looked at me with 1001 questions. mungkin, 'nak pergi mana anak dara aku ni? selalunya pukul 11 nnt baru bangun (oops , terbongkar). aku terus berjalan menuju bilik air. like always , the question yang dinyatakan tadi terpacul from my mom. dibalas oleh aku dengan bersahaja , "saje je" . mata ku seperti ada langsir yang menutup nya . Syaitan yang durhaka itu menyuruh ku tidur . eh , where's my mom? =.= kan ku gagahi untuk membuka buku sejarah . sempat lah juga revise 'ciri-ciri tamadun' . hampir satu jam . bateri dalam diri mula 'kong' . mencapai keputusan untuk menonton TV di ruang tamu . 'Akhirnya kau tewas jua ... yana' , TV yang menonton diri ku .
2 jam berlalu . OH . PERKARA YANG SAMA BERLAKU MEBUATKAN AKU TERJAGA . (tidak perlu ku menceritanya,kerana diriku sendiri pun sudah naik BOSAN) . i pondered around , looking for my mom . She doesn't come back yet ? urgghhh -.- akhirnya , ayah mengajak ku keluar . diriku ini melonjak kegembiraan kerana 'ayah , nak beli kasut untuk pergi kem' , ayah ku mengekspreskan wajahnya seperti ini (-.-)" . sambil membuka nasi lemak di atas meja . (nasi lemak lagi?) uppss , baru teringat . pagi td , diri ini sudah membantai 2 setengah pinggan mee . sah kalau masuk biggest losser pun mentah-mentah kena halau balik rumah
bla..bla.. sampai di rumah tepat pukul 6.30 . capai komputer lalu meng-on nya . dan disinilah diri ini , kepenatan dan sungguh penat . yang penting , dah dapat apa yang dihajati .

sekian . p/s : my mom called . nak makan fried rice .

XOXOXOXOXOX

No comments:

Post a Comment

Mencoretan anda diterima kasihan oleh saya =)