Paul the Octopus dan sekutunya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada sesiapa sahaja yang telah tersesat ke sini .
Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi dengan limpah dan kurnianya dapat kita bersama lagi di malam yang mulia ini , pada pukul 2148 jam . (aku dah terasa macam pemegang saham amanah nak buat ucapan kat atas pentas) saya rasa cukuplah sampai disini sahaja kita bertemu . sekian . wabilahitaufiqwalhidayah .

ehemm .. maaf kerana pembuka bicaranya teramat bersopan .

Paul the Octopus . seperti yang anda semua ketahui , Paul the Octopus telah mendapat hadiah piala FIFA world cup . kalau anda semua tidak tau , Paul ni adalah seekor sotong . nak tau lebih lanjut , cari sendiri la . ada ke orang tak tau ? kalau tak tau tu memang ketinggalan zaman . macam aku . aku tau pun lepas jejaka Aliff iaitu abang tidak rasmi kepada aku yang bagi tau . tu pun aku buat muka -.-" . dah..dah . waste my time lah cakap pasal sotong-sotong ni . tujuan aku bukan nak tulis pasal sotong . saje nak buat tajuk je sebenarnya .

"fuuh ... mana la paracetamol 650 ni ?? " bisik Diyana di hatinya . "agak-agak la pun petala langit ke tujuh sakit kepala yang sekor ni nak datang , bagi la notis surat pekeliling awal-awal . ni tak , main redah suka-suki dia nak masuk rumah orang . hadeh , dengungan yang sungguh mengasyikkan . " .. demikianlah .

berdasarkan dialog yang dikaji di atas , (sungguh ironi =.=) seperti yang anda ketahui , aku sekarang sedang mengalami head-sarcastic-anderoid-of-limitation-vibrate-in-the-space ship . maksudnya , aku sendiri pun tak tau . kalau korang nak cari dalam kamus Oxford edisi 890 , 560 , 000 pun rasanya tak jumpa . itu adalah istilah yang diberikan oleh seorang kawan baik dan musuh yang dikenali sebagai amin atau tuan punya diri lebih suka dipanggil bruce-lee setiap kali aku mengalami sakit kepala yang mengejut . haish .....

tambah pulak , si Fika tu pergi lawatan ke UiTM dan meninggalkan aku keseorangan di kelas . isk...isk.. bertambah pening kepala . yang lebih menaikkan tekanan emosi kepala aku ke tahap lebih tinggi melebihi takat beku di selatan Romania ( ada ke? O.o") adalah secara berterus terang aku cakap , homework yang sekian lama tertangguh akibat ditangguh - tangguhkan . -.- . this month like the most challenging month 4 me lah . exactly . everything seems not irrationally work out . (understood ? i know you won't ) like
1. vicks vapourub adalah peneman aku ke mana sahaja , like duhhhh
2. lebih menggemari untuk bercakap sendirian . (spesies yang mencari ketenangan hidup)
3. katil is like heavennnnnn .
4. O.0" aku bangun pukul 2.30 pagi semata-mata ntk spain . nasib baik menang . (sambil bertexting with Aliff . (yana bagi gambar telur yang yana masak untuk sahur , hahahaha)
5. lebih kejam . seperti setiap semut yang melintasi di hadapan aku walau di mana shj pun akn ku tenyeh sampai mati . nauzubillah min zalik
6. sentiasa keseorangan . kesian

dan apa lagi ? itu je lah kot . ok lah . takde charkueytiow kat sini untuk di order . jadi esok aku nak makan char kuey tiow . bye .

2 comments:

  1. yana , sumpah ak ckp en kau tgh bosann? dol lah budak kecik XP . haha .

    ReplyDelete
  2. derrr ... skodeng rupanya . haha . bertuah . nama anda dipilih :P . kalau aku tak bosan , aku tak buat benda jadah niii . haha XD

    ReplyDelete

Mencoretan anda diterima kasihan oleh saya =)